recenzia CD

LADISLAV PAZDERA * Chiaroscuro (recenzia CD)

Chiaroscuro je termín, ktorý vo výtvarnom umení znamená využitie ostrých kontrastov svetlých a tmavých plôch pre zvýraznenie plasticity objektu. Album českého gitaristu Ladislava Pazderu je komorný a práve kontrasty sú jeho častou pracovnou metódou. 

BARBORA BOTOŠOVÁ * Roshambo (recenzia CD)

Albumy Barbory Botošovej, vynikajúcej huslistky, nie sú seba- či sólo prezentáciou, upriamením na jeden nástroj, kde prítomné zloženie muzikantov tvorí pozadie, či nebodaj vatu. 

NOCI A RÁNA * Noci a Rána (recenzia CD)

noci_rana

Za projektom „Noci a Rána“ sa skrývajú Miloš Spišák (na začiatku 90. rokov Zoon Records a v rokoch 1993 – 1999 rádio Ragtime; od roku 2000 žije v USA) a Daniel Hurtuk (gitarista Ali Ibn Rachid a spoluhráč Eda Klenu).

STANISLAV POČAJI / PETER KONEČNÝ * Domček z kariet (recenzia)

pocaji_konecny

Názov jeho najnovšieho albumu „Domček z kariet“ je pre mňa metaforou krehkosti, čara okamihu i poznania, že láska je vlastne hrou. 

KATARÍNA KOŠČOVÁ / DANIEL ŠPINER * Krehkosť (recenzia)

koscova

Najnovšie CD Kataríny Koščovej „Krehkosť“ je krehké ako porcelán. Pri náraze na ucho sa môže celkom ľahko rozbiť. 

DAVID DORŮŽKA, ROBERT FISCHMANN, MARTIN NOVÁK * Gilgul (recenzia)

gilgul

Šíře pojmu židovská hudba je tak velká, že každý si pod tím představí něco jiného. Já se snažil vycházet z místní, středoevropské tradice. David je ovlivněný sefardskou nebo orientální melodikou...

JAN FIC * Homunkulus (recenzia)

jan_fic

Obrázok na čiernom obale albumu Homunkulus i na samotnom cédečku mi pripomína zatmenie mesiaca alebo znázornenie kolobehu života s temnotou na pozadí. 

HUDBA Z MARSU * Tombola (recenzia)

hzm

Záver letných prázdnin priniesol siedmy štúdiový album Hudby z Marsu, veselej partie z Trnavy, ktorá už takmer tridsať rokov vie na koncertoch energicky roztancovať publikum svojimi insitne optimistickými jasavými skákačkami. 

CHILL ON THE SUN * Breviár magických rastlín a húb (recenzia)

Na rozdiel od prevažne pokojného albumu „Polo My“, ktorý vtedy kapela označila za „umelecko-obrazotvorné nekompromisne emotívne hudobné vyjadrenie pseudointelektuálnych avantgardých textov“  je „Breviár“ pestrejší aj farebnejší. 

The BladderStones * Toilet Fame (recenzia)

bladder_stones

The BladderStones s ľahkosťou miešajú bluesové, jazzové i artrockové prvky a tvoria povzbudzujúci a inšpiratívny hudobný kokteil.