Hudba kapely Kiero Grande si ma našla v roku 2016. Vtedy sa mi do rúk dostalo jej debutové, v tom istom roku vydané, cédečko Unorthodox. Zapôsobilo ako závan čerstvého vetra na slovenskej blues-rockovej scéne, k čomu významnou mierou prispel originálny autorský rukopis Adriana (Adyho) Kelemena, ktorý je v kapele výhradným autorom skladieb aj ich textov.
V septembri 2017 zaznamenalo power trio Kiero Grande významný úspech: suverénne vyhralo súťaž Slovakian Blues Challenge v Skalici a postúpilo na súťaž European Blues Challenge, ktorá sa konala v marci 2018 v nórskom meste Hell. V marci 2018 tiež bolo veľmi úspešné v súťaži Blues Aperitiv v Šumperku. Tieto skutočnosti kapelu povzbudili a uistili v tom, že sa hudobne uberá tým správnym smerom. Z ich ďalších úspechov treba spomenúť víťazstvo v kategórii Rock v súťaži kapiel Rocková maturita (začiatkom novembra 2019).
Už názov cédečka Unorthodox napovedá, že Kiero Grande, hoci jeho hudba vychádza z blues, sa ortodoxne nepridržiava bluesovej dvanástky. A že jeho neortodoxný blues-rock nie je čisto modrý, ale zato farebný. Ešte vo väčšej miere to platí pre ich album Heavy Hands, ktorý vyšiel v roku 2019.
Je tu viac podobností s ich prvým albumom. Zostava kapely sa nezmenila, stále ju tvoria: Ady Kelemen – gitary, spev, Robi Gajdošík – basová gitara a Vojtech Száraz – bicie. Hudobníci si však vlastne pri novom cédečku vtipne „prizvali“ ešte ďalších členov k svojmu triu, pretože k zostave kapely dodali: backing vocals: ... you (sprievodné vokály: ... vy). Skladby sú pekne melodické, a tak si myslím, že speváci sprievodných vokálov sa medzi fanúšikmi Kiero Grande bezpochyby našli a pridali sa k sugestívnemu spevu Adyho Kelemena.
Tak ako album Unorthodox i album Heavy Hands bol nahraný v Studiu J v Trnave a jeho nahrávanie, mixing, editing a mastering mal na starosti naslovovzatý odborník Milan Tököly.
Oproti obalu cédečka Unorthodox, ktorý je jednoduchý a s minimom informácií, je obal novinky Heavy Hands príťažlivejší po vizuálnej stránke a aj informácií poskytuje viac. Autorkou jeho grafiky je Rita Földessy (Reetha). Na obrázku, pravdaže, nechýbajú ruky a prítomné sú i lúče svetla, tma, veslár v loďke, či človek zúfalo plávajúci vo vlnách. V grafike sa podľa všetkého premietajú obrazy z textov skladieb. V obale je vložený i booklet so všetkými textami a ten, kto má dobrý zrak, si na ňom prečíta i informáciu, že všetky pesničky sú dielom Adyho Kelemena a že ich aranžmány boli vytvorené s pomocou ostatných členov kapely.
Album Heavy Hands ma podnietil k premýšľaniu, ako asi vznikol jeho názov. Zrejme ide o narážku na tvrdú hudbu - rock a na pevné ruky hudobníkov, v ktorých táto hudba ožíva. Nielen názov cédečka je v angličtine, v tomto jazyku sú aj ostatné údaje a texty všetkých pesničiek a spev frontmana kapely v ňom znie veľmi prirodzene.
Hlavnou ingredienciou albumu je, samozrejme, rázna hudba tria Kiero Grande, ktorú jeho členovia definujú ako progressive blues-rock´n´roll a punk´n´blues. Zdá sa mi, že už nie je taká priamočiara ako na ich debutovom cédečku, ale zmena patrí k životu. Skladby nie sú jednotvárne a aj ich pomalšie pasáže vnímam ako plné energie. Veľmi ťažké bolo pre mňa rozhodnúť sa, ktoré z nich sa mi páčia najviac. Napokon som sa priklonila k pesničkám: A little time, Miracles,Lonely heart, The price, Blind and cruel, Shoot for the Moon a The secret. A ak to chcem zobrať zo žartovnej stránky a zamerať sa na text, mojou srdcovkou je Black as night, pretože bez čiernej kávy si svoj život neviem predstaviť.
Ady Kelemen očividne zažíval veľmi tvorivé obdobie a spolu so svojimi spoluhráčmi pretavil plody svojej kreativity na pôsobivé a presvedčivé skladby. Cédečko Heavy Hands je teda o slobodnej mysli a o pevných rukách troch hudobníkov. A ako som sa dopočula, tvorivosť hudobníkov z Kiero Grande neopustila ani počas pandémie koronavírusu. V blízkej budúcnosti sa teda môžeme zrejme tešiť na hudobné novinky.
RUŽENA ŠÍPKOVÁ