Pokračovať pod značkou legendy, ktorá sa na tridsať rokov hudobne odmlčala, je dvojsečná zbraň. Na jednej strane má reinkarnovaná kapela zaručenú publicitu, na druhej strane bude chtiac či nechtiac konfrontovaná s najúspešnejšou érou Modusu v druhej polovici sedemdesiatych a začiatku osemdesiatych rokov.
Mnohí registrovali pred pár rokmi pokus bývalých členov z rôznych období Mariána Greksu, Laca Lučeniča a ďalších o oživenie značky Modus. Napokon sa víťazom boja o legendárnu značku stal Jano Baláž, ktorý v Moduse pôsobil ešte v jej začiatkoch na prelome 60. a 70. rokov spolu s Ľubom Stankovským. Ten sa neskôr do Modusu vrátil v polovici 80. rokov a preslávil sa ako spevák hitu Ty, ja a môj brat (známym skôr pod názvom Sklíčka), ktorú vtedajší spevák Marián Greksa spievať odmietol. Baláža a Stankovského dopĺňajú muzikanti z mladšej generácie – Juraj Zaujec(spev, gitara), Pavol Bartovic (klávesy) a Juraj Varga (basgitara). Určite budú mnohí oponovať, že Modus bez Janka Lehotského, ktorý bol autorom väčšiny piesní v najslávnejšej ére, už nie je Modusom. Modus bol vždy hlavne o silných pesničkách, takým sa snaží byť aj dnes. Autorstvo si takmer rovnakým dielom rozdelili Juraj Zaujec, Ľubo Stankovský a Jano Baláž, ako spoluautor sa v dvoch piesňach predstavil aj Pavol Bartovic. Každý z nich má svoj rukopis. Piesne Juraja Zaujeca pôsobia z nich najbližšie súčasnej generácii, piesne Ľuba Stankovského zas najviac čerpajú z harmonických postupov zo 70. a 80. rokov. Piesne Jana Baláža Zázrak a Habana sa nestratia, no nedosahujú kvality najlepších piesní, ktoré napísal pre kapelu Elán. Texty patria k tomu lepšiemu, čo súčasná slovenská pop music ponúka. O väčšinu sa postarali Juraj Soviar a Martin Sarvaš, jedným prispeli Jano Baláž, Vlasta Brezovská, Mirka Ábelová a Peter Lehotský. Ten stihol napísať na prvý singel Dávam ti všetko ešte z roku 2016 a trochu sa zvyšku albumu vymyká a soundom pripomína skôr posledné nahrávky Adama Ďuricu alebo kapely Hex. Nájdeme aj zopár melodických pesničiek – ako napríklad rocková Priateľ, duet s Lounou Sen dospelých alebo záverečná Ten deň s vokálmi a gradáciou pripomínajúcimi starý Modus. Minimálne dve skladby by som však z albumu vyzdvihol – Láska lieči (Stankovský/Sarvaš) s vokálom Jana Baláža a hlavne Dievča z predmestia (Bartovic/Zaujec/Soviar) by sa mohli pri dobrej publicite stať hitmi kvalitatívne porovnateľné s tými, ktoré značku Modus preslávili v jej slávnom období.
PETER CAGÁŇ