PEACOCK BALL * Dz (recenzia CD)

Konečne na Slovensku zaznel Hammond organ! Banskobystričania Peacock Ball tak inštrumentáciou 60. a 70. rokov vzdávajú hold nielen tomuto nástroju, ale celej generácii kapiel, ktoré ako mladíci počúvali a hádzali pri tom hárami. Andrej Kováčik (gitara), Peter Komora (hammond organ L100, SK2), Vladimír Šipkovský (basová gitara) a Martin Mojžiš (bicie) sa zišli v roku 2012. Vymysleli názov podľa skladby Páví ples od ich idolu Mariána Vargu, ktorý krstil aj ich demo Voices from the Deep (2013), a začali skladať a koncertovať najskôr po blízkom okolí, neskôr pridali letné, žánrovo spriaznené festivaly po celej bývalej federácii. Ich hudba je, ako sami hovoria, psychedelický rock´n´roll. Ja by som povedal skôr poctivý hard rock. To, že občas zaznie Hammond ála Pink Floyd, alebo Collegium musicum, ešte nemusí byť nutne psychedelické. Takým bolo skôr to obdobie, kde sa kapela snaží žánrovo vtesnať. To je ale na samostatný seriál...

Na CD zaznie 6 inštrumentálnych košatých skladieb. Sú postavené na dobrých melódiách a úderných riffoch, ktoré majú tendenciu zostať v pamäti. Akosi mi tam ale chýbajú údernejšie, lepšie zosnímané bicie (už som rozmaznaný Mikom Portnoyom). Skladby sú také, ako čakáte, s bohatými varhanami aj kvílivou gitarou. Dalo by sa povedať – dokonalé klišé v bravúrnom technickom podaní. Sound kapely je ale súčasný a reflektuje na vlnu prog rockových kapiel. Najdlhšia, skoro 10 minútová „Voices from the Deep“, je nejakým Opusom magnum kapely. Je tam všetko, čím je ich hudba charakteristická. Nasledujúca „Dead Man“ s floydovskou gitarou je klasický hard rockový slaďák s koncom v nirváne, na aké sme tancovali niekedy pred 35 rokmi v tmavom kúte triedy s frajerkou pri triednom večierku. Mne sa najviac páči predposledná „Perlet Gate“. Skrátka fajn muzika na páví ples pre minulé aj súčasné máničky.

***1/2

JÁN GRAUS

 


 

Článok patrí k časopisu: 
Súvisiace články: